חג הסיגד באשדוד: מאיר אברז'ל ויניב קקון. צילום: יאיר אלרדי

חברי מועצה לנתניהו על אי תקצוב תכניות פיתוח ליוצאי אתיופיה: "גובל בגזענות"

חברי מועצה מכל הארץ בניהם המשנה לראש העיר קקון ומאיר אברז'ל פנו לראש הממשלה בבקשה לא להשאיר מאוחר תכניות עבור הקהילה כמו פרויקט "דרך חדשה"

פורסם בתאריך: 10.9.20 18:18

     

במכתב שנשלח בתחילת השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, פונים פורום חברי המועצות יוצאי אתיופיה (תמרץ) לצד חברי מועצה נוספים מכל רחבי הארץ, לפעול למען תקצובן המידי של תכניות עבור יוצאי אתיופיה בניהן פרויקט "הדרך החדשה".  על המסמך חתומים גם שלושה חברי מועצה מאשדוד: המשנה לראש העיר יניב קקון, מאיר אברז'ל ועו"ד אורית אלמוזלינו רייז.

משבר התקצוב של התכניות לבני העדה הוא חלק מהמשבר התקציבי המלווה את הממשלה בשנתיים האחרונות. בהיעדר תקציב מדינה, פועלת המערכת תחת 'תקציב המשכי', בו משרדי הממשלה רשאים להוציא מדי חודש חלק יחסי על בסיס התקציב של 2019. עקב המשבר תכניות רבות כמו קרן קרב, הילה ותכניות חינוכיות נוספות עמדו תחת סכנת סגירה עד אשר נמצא פתרון תקציבי עבורן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




עם זאת, הפתרון לא התייחס לתכניות פיתוח אחרות כמו תכנית "מפתחות"- תכנית רשותית לצמצום פערים בין אוכלוסיות בחברה הישראלית, ופרויקט הדרך החדשה -פרויקט שהוקם בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה ב-2015, בתקציב שנתי של כ-120 מיליון שקלים. התקציב מועבר למספר משרדי ממשלה המטפלים במגוון רחב של נושאים, מתמיכה ורווחה לאוכלוסיה המבוגרת, שיכון, בטחון, שיטור ועד שירותים חינוכיים פורמליים ובלתי פורמליים. במכתבם טוענים חברי המועצה שעצם השארת תכניות פיתוח עבור בני הקהילה האתיופית מחוץ לפתרון התקציבי היא צעד המעיד בעיקרו על "פגיעה קשה וזלזול בקהילה שלמה הגובל בגזענות ואפליה קשה מנשוא".

מכתב חברי המועצה  לראש הממשלה בנושא תכנויות ליוצאי אתיופיה

לפני כשנה מונו חבר המועצה מאיר אברג'ל ויניב קקון לעמוד בראש הועדה העירונית המתכללת את פרויקט הדרך החדשה באשדוד. בשנה האחרונה נעשתה עבודת עומק מול תושבים ומול אגפי עיריית אשדוד וניתן לראות שינוי במדיניות ובפעולות בכל רחבי אשדוד; תוכניות לצעירים בשכונות הותיקות, השקעה בחינוך והצטיינות, עידוד מורים יוצאי הקהילה, יצירת מקום של כבוד לתרבות יהודי אתיופיה בסדר היום העירוני וכמובן כהרגלם, שותפות עם התושבים לבניית חזון משותף ומענים לצרכים שעולים מהשטח.

"פתחנו את הוועדה בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ונמשיך לפעול יחד ברגישות ונחישות מול האתגרים וההזדמנויות שעלו בשנה האחרונה" אמר המשנה לראש העיר קקון. "זו הזדמנות טובה להגיד תודה לנציגי הציבור ולאנשי המקצוע על השותפות, האמונה וההתמדה. אך הגזרה התקציבית שהגיעה אל פתחנו בולמת את המשך ההתקדמות והצמיחה".

"אלפי בני נוער ותושבים יוצאי אתיופיה עלולים להיוותר ללא תכניות משלימות," מסר מאיר אברז'ל, "במסגרת הפרויקט מופעלות מספר תכניות חינוכיות המכוונות לנוער יוצא אתיופיה, בהן תכנית מפתחות לחוגים מסובסדים, תכניות מגשרים חינוכיים עבור תלמידים, והכנה לבחינות הבגרות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר