ראש ישיבת אמי”ת באשדוד הרב שלום מלול. צילום ישיבת אמי"ת אשדוד

תורת המספרים: מי מוביל בטבלת הבגרות בעיר

הישיבה התיכונית של אמי”ת באשדוד הגיעה ל-100% זכאות בבגרות כבר עם המחזור הראשון של תלמידיה. לעומת זאת, במקיפים הדתיים של הרשת התוצאות פחות טובות. עוד מראים נתוני משרד החינוך, שפורסמו השבוע ומתייחסים לשנת הלימודים הקודמת, שהלומדים במוסדות חרדיים בעיר מהווים כמעט 40% מכלל התלמידים באשדוד

פורסם בתאריך: 18.7.19 16:30

     

בין קצת יותר מ-50 מוסדות חינוך שנכנסו השבוע למועדון “100% זכאות לתעודת בגרות” יש גם נציגה אחת לאשדוד — הישיבה התיכונית של רשת אמי”ת. היא הוקמה רק לפני שבע שנים וכבר רושמת הישג אחר הישג.

זהו המחזור הראשון של הישיבה התיכונית. “מצד אחד מדובר במחזור שכלל רק 20 תלמידים, אבל זה גם ‘בן בכור’, ולכן שיא הפחד”, אומר ראש הישיבה, הרב שלום מלול.

“במשך השנים רבים שאלו בקול בלי בושה ‘תהיה לבנים בגרות? אתם יודעים את הדרך?’, אבל השתדלנו כל הזמן להרגיע באומרנו שאנחנו עושים את הכול כדי שלא רק שהם יעשו בגרות, אלא גם שהיא תהיה הכי טובה שאפשר.

זה לא בא מהאוויר, אלא זוהי תוצאה של הרבה מאוד עבודה. יש לנו צוות שרובו צעיר והוא עושה עבודה נפלאה. המוטו שלנו הוא ‘כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו’ כמאמר הרב שלמה קרליבך. המון אהבה יש במקום הזה, אמונה בתלמידים ומסירות. אנחנו חותרים לכך שגם במחזורים הבאים נישאר בטווח שבין 90% ל-100% זכאות”.

 

תעודת בגרות אצלכם דומה לתעודת בגרות במקיפים?

“לגמרי. מלמדים את כל המקצועות, חצי ממחזור א’ נבחן בפיזיקה 5 יחידות. החבר’ה פה עושים בגרות בביולוגיה, במחשבים, בסייבר, תקשורת וקולנוע ובשנה הבאה אנחנו פותחים מגמת ערבית בשיתוף חיל מודיעין”.

כמה תלמידים יש לכם?

“בשנה הבאה ילמדו אצלנו 390 בנים. כמעט כולם מגיעים מאשדוד, למעט בודדים. זה כבוד וגאווה לעיר אשדוד שיש לה ישיבה תיכונית ציונית, שגם עושה המון פעילויות לרווחת התושבים. כאן המקום להזכיר שבוגרי מחזור א’ שלנו סיימו גם עם 100% בגרות חברתית, כך גם מחזור ב’”.

ראש מינהל החינוך אריה מימון
צילום פבל

התחלתם בחטיבת הנגב היכן ששכן בית הספר מירון.

“נכון ובהמשך עברנו לרובע י’, ואנחנו נמצאים בשטח בית הספר אלונים לשעבר. משכן הקבע יהיה במע”ר, מבנה מפואר, יש תכנית יפהפייה”.

בכיר במערכת החינוך בעיר אמר השבוע שה”נפילה” של מקיף י’ היא זמנית וקשורה לחילופי המנהלים שהיו שם. ואילו בעניין מקיף ב’ — בית הספר עבר שינוי והפך בשנה האחרונה לטכנולוגי.

שיעור הזכאות העירוני בשנת 2018 עומד על 67.4% — פחות מהממוצע הארצי שעומד על 69.9%.

ניתוח הנתונים לפי בתי ספר, עולה שאלה הם שיעורי הזכאות לבגרות – בשנת תשע"ח (2018) כולל חינוך מיוחד:

מקיף א': 86.7%

מקיף אמי"ת ב' 71.9%

מקיף ג': 92.2%

מקיף ד': 95.7%

מקיף ה': 86.6%

מקיף ו': 89.9%

מקיף ז': 95.85

מקיף ח': 98.3%

מקיף ט': 95.7%

מקיף אמי"ת י': 73.5%

אולפנא: 98.1%

אורט ימי: 67.1%

ישיבת נווה הרצוג: 88.7%

שיעור הזכאות העירוני: 67.4% – פחות מהממוצע הארצי שעומד על 69.9%

אולם במקיפים בעיר שיעור הזכאות הממוצע הוא מעל 90%. 

תקציב

הוצאה ממוצעת על תלמיד בית ספר יסודי בעיר: 13,258 שקלים

מקיף ח אשדוד. צילום פבל

אולם במקיפים בעיר שיעור הזכאות הממוצע הוא 92%. מה שמביא לשיעור העירוני הנמוך הוא העובדה שהפלח של הלומדים במוסדות חרדיים הולך ועולה בהתמדה, ובאותם בתי ספר רק חלק קטן, בעיקר אצל הבנות, מוגשים לבגרות.

שיעור התלמידים בחינוך הממלכתי באשדוד הוא פחות מחצי: רק 47%. לא רחוק משם נמצא שיעור התלמידים במגזר החרדי: 39% והיתר — כ-14% – בחינוך הממלכתי-דתי (ממ”ד).

ההוצאה הממוצעת על תלמיד בית ספר יסודי בעיר עמדה אשתקד על 13,258 שקלים, על תלמיד בחטיבה: 21,260 שקלים ובתיכון: 27,061 שקלים.

נשירה: שיעור התלמידים הנושרים באשדוד עמד על 1%, נמוך מהממוצע הארצי: 1.2%. תלמיד נושר הוא מי שהיה רשום כלומד בבית הספר בשנה הנבדקת, ובשנה העוקבת כבר אינו רשום לאף מוסד חינוכי. תלמיד שעבר לבית ספר מקצועי או כל מוסד מפוקח אחר לא נחשב תלמיד שנשר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר