מיטות במחלקת קורונה, בית חולים אסותא אשדוד. צילום: דוברות אסותא אשדוד

הדבר הבא? באסותא אשדוד עובדים על בדיקה חדשה לאבחון קורונה

פרוייקט משותף של צוות מיוחד אסותא אשדוד וחברת לומינטי נטוורקס: בדיקה פשוטה לאיתור רמות חמצן בדם עשויה לסייע באבחון Covid-19  ולמנוע הדבקה

פורסם בתאריך: 1.4.20 15:42

     

על פי מחקרים שבוצעו לאחרונה בסין ואיטליה הוערך כי 30-50% מנשאי נגיף הקורונה סבלו מתסמינים אסימפטומטיים- רמות נמוכות של חמצן בדם מבלי שידעו על כך. חוסר הידיעה שגרם להדבקת אחרים, יכול היה בקלות להימנע לו היו התראות מוקדמות אודות מצבם של הנשאים בעקבות בדיקה של רמת החמצן בדמם.

Sprint COVID-19, צוות מיוחד מטעם מחלקת היזמות של בית החולים אסותא אשדוד, יחד עם חברת לומינטי נטוורקס על הטכנולוגיה ואיסוף הנתונים, החליט לנסות לטפל בבעיה זו. הצוות פועל לפיתוח מבחן אוריסטי על מנת שיוכלו לזהות מקרים אסימפטומטיים או סימפטומים מקדימים קלים שלולא בדיקה זו לא היו מאובחנים. לאחר ביצוע המחקר, עלה כי בקרוב ל-50% ממקרי הקורונה שאובחנו הופיעה רמה נמוכה של חמצן בדם (מתחת ל-90%), אינדיקאציה ברורה לבידוד נשאי קורונה פוטנציאליים משאר האוכלוסייה הבריאה.

"אחוז גבוה מהאוכלוסייה שנדבקה בקורונה עלול לסבול מהיפוקסמיה ללא קוצר נשימתי. אנו מודעים לכך ש-50% מאלו שאובחנו כחולי קורונה לא סבלו מסימפטומים מלווים", מסרה מרים בוקובזה העומדת בראש צוות המחקר. "גילינו שמספר גדול של מכשירי סלולר ושעונים חכמים מסוגלים היום לבצע בדיקה פשוטה של רמות החמצן בדם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




למשימת איתור וזיהוי של מכשירים מסוג זה, נדרש איסוף נרחב של כמויות דאטה מאסיביות ברשת. תוך פחות מ- 24 שעות, חברת לומינטי נטוורקס, מהפלטרפורמות המובילות בעולם לאיסוף מידע פומבי ברשת, אספה ותיקפה כמויות גדולות של דאטה והצליחה לאתר מעל 110 דגמי סמארטפונים ו 165 דגמי שעונים וצמידים חכמים המאפשרים בדיקה עצמית לאיתור רמות חמצן בדם.

אור לנצ'נר, מנכ"ל לומינטי נטוורקס: "אנו נרגשים מאוד לעזור עם משימה כה אקוטית בעלת פוטנציאל חשוב להצלת חיי אדם. אנחנו ממשיכים להציע את השימוש בפלטפורמה שלנו ובמומחיות שלנו באיסוף מידע ציבורי ברשת ללא עלות לכל גופי המחקר הרלוונטים ברחבי העולם. אנו רוצים לעזור למאבק בקורונה בכל דרך שנוכל ובכל אמצעי שברשותנו".

 

 

"לו היו מבצעים בדיקות של רמות חמצן בדם, הרבה מההדבקה שאנו רואים כעת בעולם, היתה נמנעת. האמת הפשוטה היא שבדיקת חום לפני כניסה לחנויות אינה מהווה אינדיקציה מספקת. בדיקת רמת החמצן בדם נדרשת באותה מידה!" אומרת בוקובזה.

על מנת לספק פתרון, Sprint Covid-19 חיפשו מענה לשאלה האם  הנחיה פרקטית והדרכת חלק גדול מהאוכלוסיה שבבעלותה סמארטפונים ושעונים חכמים לבדוק את רמות החמצן בדם באופן עצמאי תוכיח עצמה כדאית. התשובה החד משמעית לכך היא כן.

"בישראל למשל, 13% מבעלי הסלולר משתמשים במכשירי סמסונג עם יכולת בצוע בדיקת רמת חמצן בדם", אומר לנצ'נר. "בנוסף, איגדנו נתונים גלובליים ומצאנו כי מכשירים מסוג זה הכוללים את הסנסור Sp02 נמצאים בבעלות כ- 17% מבעלי הסמארטפונים בעולם, 19% מבעלי הסמארטפונים בארה"ב, ו-12% מבעלי הסמארטפונים באיטליה. אלו מספרים מצויינים ואני מקווה שיסייעו במאבק למגור התפשטות מגפת הקורונה."

הצוות המיוחד בראשות אסותא אשדוד מתכננים להפיץ רשימה של כלל המכשירים הזמינים לשימוש לציבור הישראלי בקרוב ובהמשך גם לשאר העולם.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר