אסותא. צילום: אייל טואג

לאומית במתקפה חריפה נגד אסותא אשדוד: "מרחיק עצמו מתושבי העיר ומנצל את מעמדו כמונופול"

בית חולים ציבורי, האמנם? רגע לפני פתיחתו המלאה של בית החולים החדש באשדוד סוגיית מקבלי השירותים בוערת מתמיד. קופת החולים לאומית תוקפת את תעריפי השירות שמבקשת אסותא "גבוה בעשרות אחוזים מהתשלום אותו נדרשת הקופה לשלם עבור אותו השירות בכל בית חולים אחר באזור"

פורסם בתאריך: 30.10.17 10:59

     

בימים הקרובים עתיד בית החולים אסותא אשדוד להיפתח במתכונת מלאה, כך שכלל השירותים יהיו פתוחים. אלא שלמעט קופת חולים מכבי שמבוטחיה מונים רק כרבע מאוכלוסיית תושבי העיר שאר הקופות לא חתמו הסכם עם אסותא. המשמעות היא שלמעט שירותי מיון דחופים ולידה מבוטחי קופות החולים – לאומית, כללית ומאוחדת – לא זכאים לקבלת השירותים הרפואיים באשדוד.

השבוע העלתה תושבת העיר וחברת קופת חולים לאומית פוסט בו ציינה כי היא עתידה ללדת בניתוח קיסרי מתוכנן וכאשר ביקשה לבצעו באשדוד, במחלקת היולדות שנפתחה בתחילת השנה – סורבה והופנתה לקבלת טיפול במקום אחר. הפטסט הציף את סוגיית הניתוחים הקיסריים המתוכננים שכן כל אוכלוסיית הנשים שמבקשות ללדת בדרך זו ובצורה מתוכננת צריכות לקבל התחייבות מקופת החולים, בשונה מנשים הכורעות ללדת שמגיעות לבית חולים וזכאיות לקבל שירות.

תגובת קופת חולים לאומית, חריפה ונוקבת ומובאת בזו הלשון: "לקוחות לאומית שירותי בריאות רשאים לפנות לכל בית חולים אחר באזור. לצערנו, אסותא אשדוד מבקש לקבל עבור אותם שירותים בדיוק תשלום הגבוה בעשרות אחוזים מהתשלום אותו נדרשת הקופה לשלם עבור אותו השירות בכל בית חולים אחר באזור. הקופה פנתה לממשלה בעניין והדגישה את פערי המחיר שקובע בית החולים אסותא אשדוד ביחס לחלופות אולם לא קיבלה מענה תקציבי לבעיה זו. יש להדגיש, כי בית החולים אסותא מרחיק עצמו מתושבי אשדוד כתוצאה מהמחירים אותם הוא דורש מקופות החולים, מנצל את מעמדו כמונופול באזור וקובע תעריפים גבוהים לשירותים אותם הוא אמור להעניק במחירים ציבוריים".

לא לכולן. צילום: יח"צ

אסותא בתגובה: "המחירים אותם גובה אסותא, נקבעו לפי המחירון הממשלתי. לצערנו, כיוון שהפעילות שוטפת של הבית החולים אינה מסובסדת על ידי המדינה, אין לנו אפשרות להעניק הנחות ולהכניס את בית החולים לגירעונות. אנחנו נשמח לשרת את מבוטחי כל קופות החולים".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר