דר בלש בפעולה קרדיט צילום: אפרת שררה, ביה"ח קפלן

שירות חדש בקפלן: הזרקת בוטוקס לטיפול בכאבי ראש

סובלים מהפרעות תנועה או כאבי ראש כרוניים ? השבוע החל במחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי קפלן, בניהולה של פרופ' רונית גלעד, טיפול חדש באמצעות הזרקת בוטוקוס

פורסם בתאריך: 4.2.18 14:04

     

סובלים מהפרעות תנועה או כאבי ראש כרוניים ? השבוע החל במחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי קפלן, בניהולה של פרופ' רונית גלעד, טיפול חדש בהפרעות תנועה וכאבי ראש כרוניים, כולל מיגרנות: הזרקת בוטולינום לשריר תחת השגחת מכשירי אי.מ.ג' או אולטרסאונד לטיפול מקומי בהפרעות תנועה ועוד מגוון תנועות בלתי רצוניות וכאבי ראש כרוניים, כולל מיגרנה. תהליך האבחון והטיפול מתבצע ע"י מנהל המרפאה להפרעות תנועה במחלקה הנוירולוגית, ד"ר יעקב בלש, מומחה בכיר לנוירולוגיה בעל ניסיון רב בתחום לאחר שעבר הכשרה  להזרקת בוטולינום בשרירי הפנים, הצוואר והגפיים באקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה בדנוור, קולורדו.

מנהל המרפאה להפרעות תנועה בקפלן, ד"ר יעקב בלש, אשר עבד כמומחה במחלקה לנוירולוגיה בבית החולים איכילוב ובבית החולים העירוני בסנט פטרסבורג, מסביר את התהליך: "טיפול בבוטלינום שהינו בטוח לשימוש יכול לסייע להקלה מהירה ובאופן משמעותי במצבים של הפרעות תנועה, ביניהן ספסטיות בגפיים אחרי אירוע מוחי, דיסטוניה (עיוות שרירים) בפנים, בצוואר ובגפיים, תסמונת טורט  – 'טיקים', בפרט אם הם מוגבלים לקבוצת שרירים מסוימת". ד"ר בלש אומר כי הבוטולינום גורם להקלה בהתכווצויות ולשיפור משמעותי ומידי פעם גם לשיכוך הכאב במקומות הזרקה במשך כ 3-4 חודשים ולאחר מכן צריך לבצע את ההזרקה בשנית כדי לשמר את השפעתה על המטופל.

הזרקת בוטוקס במרפאה קרדיט צילום: אפרת שררה, ביה"ח קפלן

ד"ר בלש מסביר כי שלב האבחון שמתבצע אף הוא בקפלן הינו חשוב ביותר. "המומחה מאבחן באופן מדויק אילו שרירים מתכווצים ומהי מידת השפעתם על התפקוד של המטופל. לאחר מכן, המומחה מזריק את הבוטולינום באמצעות מחט עדינה שקשורה למכשיר אי.מ.ג' לתוך השריר הספציפי באופן מדויק ביותר על מנת לא להשפיע על שרירים אחרים.  

 

ומה באשר לכאבי ראש ומיגרנות כרוניות? ד"ר בלש מסביר כי הטיפול בבוטלינום מיועד לאנשים הסובלים ממיגרנה כרונית המגבילה אותם באופן משמעותי בחיי היום יום, הטיפול ניתן במקרים של שמונה התקפים חזקים וכאב ראש אקוטי בחודש לפחות. "כאשר הטיפול התרופתי לא מצליח לעזור להפחית את ההתקפים ניתן לפנות לטיפולי הזרקות בוטלינום הניתנות לתוך שרירי הקרקפת והצוואר לאחר שמאלחשים את האזור", הוא מסביר. החומר מתחיל לשכך את כאבי הראש ואת תדירות הופעת התקפי המיגרנה כעבור שבוע ולעיתים נדרשים 3 מחזורי טיפול ומעלה על מנת להרגיש את האפקט.

כמו כן, טיפול בבוטולינום משמש להחלקת קמטים בפנים, וגם לדיכוי של בלוטות הזיעה, אשר יכול להיות שימושי בטיפול בזיעות יתר. סוג זה של טיפול הוא הטיפול הנפוץ ביותר עבור הזעת יתר של בתי השחי. בהזרקת בוטולינום לבתי השחי ניתן להפסיק הזעת יתר אפילו לשישה חודשים, מציין ד"ר יעקב בלש.

לפרטים והזמנת תור ניתן לפנות למחלקה הנוירולוגית בקפלן 08-9440833 או בפקס 08-9441557

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר