מכת זבובים. צילום: גיל אליהו

בעל זבוב: האם יש 'מכת' זבובי זבל בעיר?

האם אלפי זבובי זבל צפויים לפקוד את העיר ולהוות מטרד של ממש? תמונות מדאיגות שהעלה תושב העיר מתעדות כיצד ביום אחד נתפסו במלכודת הביתית שהכין אלפי זבובים "אנחנו במתקפה של זבובים"

פורסם בתאריך: 8.10.17 12:45

     

כולנו מכירים את ההרגשה הנוראית והאיומה של החרק המעופף אשר מתהלך עלינו בנונשלנטיות, עף בבית ונתקע בחלון ומתחיל לזמזם, מפריע לנו לאכול, נדבק לפצע ובעיקר גורם לנו אי נוחות. אלא שלאחרונה תושבים המתגוררים ברובע ה' מלינים על מכה של ממש, 'מכת זבובי זבל' שהורסת את איכות החיים בעיר, תושבים נוספים מרובעים נוספים הציגו תלונות דומות. העיתוי, זמן חופש המיועד לבילוי, הופך את התופעה למטרד של ממש, כך למשל כתב תושב העיר בקבוצת הפייסבוק "כל מה שמפריע לי באשדוד" – "ישבנו בחגים בפארק משטרה, אי אפשר לשבת שם הם באים בלהקות לשם", תושב אחר הצטרף וכתב "מכת הזבובים זו תופעה שלא נותנת מנוח לישובים בחצר ביתם". כך למשל ניתן לראות בתמונות שהעלה תושב העיר כמות עצומה של זבובים שלטענתו נתפסו ביום אחד בלבד!

מתוך קבוצת הפייסבוק "כל מה שמפריע לי באשדוד"

הזבובים מתקיימים בדרך כלל בעונה החמה של השנה- בישראל כמעט כל השנה היא עונה חמה, לכן אנחנו סובלים המון מהם, כי הם מתרבים בטמפרטורה גבוהה יחסית. את הביצים שלהם הם מקוננים בלשלשת של עופות ריקבון אורגני ובתעלות ביוב, כלומר אם יש לכם יונים שמתגוררות מתחת לאדן החלון- תאמרו שלום לשכנים החדשים שלכם- הזבובים. באותו קינון הנקבה יכולה להטיל עד 150 ביצים, כאשר באורך חייה היא מטילה עד 1500 ביצים.

גם לאשפה ורטיבות הזבובים נמשכים, לכן מומלץ ביותר להשאיר סביבה נקייה עם פחות זבל אורגני לידכם. רימות הזבובים מתפתחות באשפה ובמצבורי זבל, וכן גם בצואת חיות ואפילו בצואת אדם.

 

מעיריית אשדוד: 
השנה בוצעו פעולות רבות לטיפול בתופעת הזבובים, לרבות רכישת מלכודות זבובים שמעולם לא נרכשו בעבר וביצוע שטיפה בלחץ של כלי האצירה והסביבה. כמו כן מבוצעת הדברה כללית והדברה נקודתית בהתאם לקריאה. בשנה הבאה אגב, לאור הצלחת הטיפול שעשינו השנה, נרכוש כמות גדולה יותר של מלכודות זבובים.

נתוני המוקד בנושא זבובים עבור חודשים ספטמבר-אוקטובר (עד היום), מלמדים על ירידה של למעלה מ-30% בקריאות המוקד בעיר, בהשוואה לשנת 2016, מה שמוכיח כי ההיערכות והטיפול הוכיחו עצמם. כמו כן, מנסיוננו בעבר אנו מעריכים כי נתון זה ילך וירד ככל שניכנס לחורף לפי שבתקופה זו, עם ירידת הטמפרטורות, תחול ירידה משמעותית בהתרבות זבובים. גם הגשמים יסייעו בירידת כמות הזבובים כך שהתופעה תלך ותרד עם הכניסה לתוך החורף.
בימים הקרובים, לפני בוא הגשם, יוצבו מדבקות נוספות על טמוני הקרקע בדרום העיר, בהתאם לפניות התושבים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר