משאיות מעלות אבק לאוויר. צילום: תושב השכונה בגן יבנה
משאיות מעלות אבק לאוויר. צילום: תושב השכונה בגן יבנה

רוצים לנשום: מאבקם של תושבי "שכונת האבק" בגן יבנה

כתוצאה מעבודות פיתוח וסלילת כביש חדש הרבה תושבים סובלים מתנועת המשאיות שיוצרת ענני אבק ורעש במשך תקופה ארוכה. חלקם מדווחים על דלקות והתקפי אסטמה

פורסם בתאריך: 17.7.20 18:03

     

במסגרת עבודות פיתוח רחבות היקף בחלק הצפון מערבי של גן יבנה סוללים כביש כניסה חדש לישוב ומונחות תשתיות להקמת שכונות מגורים חדשות.

אלא שהתושבים ברחובות הסמוכים סובלים. הם מדווחים על ענני אבק ורעש מחריש אוזניים שמרעיד את בתיהם בעקבות תנועה בלתי פוסקת של משאיות כבדות. המציאות הזו היא מנת חלקם בשנתיים האחרונות לדבריהם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




“זה הגיע למצב שצריך לשטוף את הדשא, העצים והפרגולות מאבק חדשות לבקרים, אי אפשר לשבת בגינה”, אומר תושב. “גם בימי שישי העבודות נמשכות ובמהלך השבוע משעות הבוקר המוקדמות עד שעות אחר הצהריים המאוחרות ולעיתים עד הלילה מטרטרים אותנו. עיקר הסבל הוא אבק ובנוסף הרעש החזק”.

לדברי האיש, בעקבות האבק הרב היו ילדים עם דלקות עיניים ותושבים שעברו התקפי אסטמה. “אני עצמי יצאתי יום אחד החוצה וחטפתי דלקת אוזניים מרוב האבק. מדובר בהרבה מאוד משפחות שסובלות – בעיקר דיירי הרחובות לאה גולדברג, הערוגות, ש”י עגנון, דרך מנחם בגין וביאליק”.

משאיות מעלות אבק לאוויר. צילום: תושב השכונה בגן יבנה

משאיות מעלות אבק לאוויר. צילום: תושב השכונה בגן יבנה

“המועצה לא ממש קשובה למצוקות התושבים, ובפועל, המצב הבלתי נסבל הזה נמשך. כשראש המועצה אהרון דרור נלחם בעיריית אשדוד נגד הקמת מתקן לשריפת פסולת זה יפה, אבל מה עם מה שקורה אצלנו בישוב?”.

“איכות החיים שלנו נפגעה מאוד”, מסכם התושב, “וזה עוד לפני שהתחילו לבנות את השכונה החדשה עצמה. הבטיחו לנו שהכביש יסתיים עד סוף יוני האחרון וזה עוד לא קרה. כמה זמן עוד נצטרך לחיות ככה?”, תהה.

 

מהמועצה המקומית נמסר בתגובה: “כבר בתחילת העבודות לבניית השכונה החדשה התקיים מפגש משותף בין נציגי המועצה, כולל ראש המועצה לבין נציגי התושבים. בעקבות פניית המועצה לאיגוד ערים לאיכות סביבה חבל יבנה בוצע ניטור מפגעי אבק במקום והתוצאות יצאו בטווח הנורמה. לבקשת המועצה נוספה משאית הרטבה. העבודות באתר הבנייה נעצרו מספר פעמים בעבר לבקשת המועצה. רפרנט מטעם המועצה עומד בקשר יומיומי עם התושבים ועם המפקח באתר ומטפל בפניות בכל שעות היום. הוצב רפרנט גם מטעם החברה המנהלת לטיפול בפניות התושבים, נאסר על המשאיות באתר לעבור דרך הרחובות הפנימיים ביישוב. לצערנו, כמו בכל אתר בנייה, גם באתר בנייה זה ישנם מפגעי אבק, ולא ניתן למנוע אותם לגמרי. נמשיך להיות קשובים לתושבי הרחובות הסמוכים. בימים אלה, בעקבות דרישתו של ראש המועצה, החלה החברה המבצעת לסלול באספלט גם את השבילים הפנימיים בתוך אתר העבודות על מנת להפחית את מפגעי האבק”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר