חוסאם גמע'ה אלקוז ז"ל

פועל שמפנה לכם את האשפה עף מהמשאית ונהרג – שמעתם על זה משהו?

חוסאם ג’מעה אלקוז השכים קום מדי יום ונסע מירושלים לגן יבנה שם עבד על משאית לפינוי אשפה בשירות המועצה המקומית ובהעסקה באמצעות קבלן. ביום שישי הגשום והסוער הוא נפל לכביש, נחבל קשות ומת מפצעיו. אבל למי זה באמת מזיז משהו?

פורסם בתאריך: 30.1.20 15:53

     

פועל לפינוי אשפה, שאחראי לזה שיהיה לנו נקי ונעים ליד הבית, נפל ונהרג. את מי זה מעניין? ואם הוא ערבי, אז בכלל.

קשה להשתחרר מהרושם שזו המציאות. מקרים של עובדים שנפצעים ונהרגים עוברים הרבה פעמים מתחת לרדאר הציבורי והתקשורתי. ייתכן שהמקרה של חוסאם ג’מעה אלקוז מדגים זאת היטב.

ביום שישי בבוקר, יום גשום וסוער, אלקוז עבד כהרגלו על משאית לפינוי אשפה ברחובות גן יבנה. לפתע, בסביבות רבע ל—7, איבד את אחיזתו ונפל על הכביש. הוא נחבט קשות בראשו וצוות מד”א פינה אותו במצב קשה לבית החולים שיבא תל השומר. הצוות הרפואי לא הצליח לייצב את מצבו, והוא נפטר כעבור שעות אחדות.

חוסאם, בן 35, תושב מחנה הפליטים שועפט, עבד בשירות המועצה המקומית במשך שמונה שנים והועסק בידי חברת קבלן. הוא הותיר אחריו אלמנה ושבעה ילדים.
מדובר באדם הרביעי שנהרג בתאונות עבודה מתחילת החודש והשנה. עם זאת, על פי משרד העבודה, מדובר בתאונת דרכים, וכך היא נחקרת גם במשטרה. משם נמסר שרישיון הנהיגה של הנהג נשלל ל-90 יום וכי החקירה נמשכת.

הדיווח היחיד על המקרה היה של מד”א שעידכן על הפציעה באותו בוקר. אולם שום גורם לא התייחס בצורה יזומה למותו. לא יצאה הודעה, וכאילו דבר לא אירע.

למעשה, רק בעקבות העקשנות של ד”ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, ועבודת הבילוש שהיא עשתה נודע שהעובד נפטר מהפציעה. ידיעה על התאונה ועל המנוח פורסמה לראשונה השבוע באתר דבר בידי הכתב ניצן צבי כהן.

 

לדברי תגרי, בשעת התאונה היו עמו במקום אחד מאחיו ועובדים נוספים תושבי שועפט, שאותם הסיע מדי יום שישה ימים בשבוע ברכב של החברה שבה הועסקו, לאחר שהשכימו ב—4 לפנות בוקר כדי להגיע לעבודתם.

תגרי: “בשעה ארבע אחר הצהריים אותו יום שישי נפטר מפצעיו בבית החולים שיבא, וידיעות על מותו פורסמו ברשתות החברתיות הפלסטיניות, אך ללא פרטים על נסיבות התאונה בה נהרג. אחיו של חוסאם, נידאל ואחסן, היושבים עדיין בסוכת האבלים על מותו, ומהם נודע לנו על נסיבות מותו. סיפרו לי שחוסאם המנוח היה איש משפחה. הוא נישא בגין 18 ועבד קשה כל חייו כדי לפרנס את אשתו וילדיו. הוא נהג ברכב, שלדבריהם, נתנה להם המועצה כדי להסיע עובדים תושבי שועפט לעבודה מדי בוקר. ביום שישי האחרון, בו נהרג חוסאם, אמור היה צעיר הבנים לחגוג יום הולדת שנתיים. אביו הבטיח להביא לו מתנה”.

לאחר היוודע דבר מותו תושבים רבים בגן יבנה הביעו צער ואת השתתפותם באבלה של המשפחה. חלקם הכירו את חוסאם אישית והיו מאוד מופתעים כששמעו על האסון.

מהמועצה המקומית גן יבנה נמסר: “המועצה המקומית גן יבנה משתתפת בצערה העמוק של משפחת אלקוז. הנסיבות הטרגיות בהן מצא את מותו נחקרות על ידי משטרת ישראל. מדובר בתאונה מצערת שהתרחשה תוך כדי עבודתו במסגרת חברת פינוי אשפה, שהיא חברה קבלנית שמעניקה שירותים בגן יבנה. הניסיון לייצר תמונה שכביכול המועצה מתנהלת בחוסר רגישות חוטא לאמת. החברה תדאג לזכויותיו בהתאם לחוק וכמקובל במקרים אלו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר