יאנה מתנדבת בעם הטבע צילום: עם הטבע

מגרמניה ל"עם הטבע" בגן יבנה

מגרמניה ל"עם הטבע" בגן יבנה: המורה מפרנקפורט שהגיעה להתנדב בגן יבנה

פורסם בתאריך: 18.12.19 13:40

     

הכירו את יאנה- נולדה בגרמניה למשפחה נוצרית. מלמדת היסטוריה גרמנית בבי"ס תיכון בעיר קטנה ליד פרנקפורט. לפני חצי שנה יאנה יצאה לשנת שבתון והחליטה לצאת לביקור ארוך בישראל. אחרי שבילתה בטיולים בירושלים, תל אביב, אילת ונצרת ואחרי שהלכה ברגל בשביל ישראל בגליל העליון, יאנה חיפשה מקום שבו תוכל לחיות עם ישראלים אמיתיים, לפגוש אנשים בחיי היום-יום שלהם ולהשתלב כמתנדבת בפרויקט חברתי-קהילתי. כך היא היגיעה לפני שבועיים וחצי ל"עם הטבע"- מרחב חברתי ירוק בפנימיית בית אפל.

"ההיסטוריה היהודית וההיסטוריה הגרמנית עמוסות בזכרונות קשים ומרים. רציתי לבוא לישראל להכיר את הישראלים של היום, לחיות איתם, להתנדב בפרויקטים שעושים טוב בעולם. אני חוזרת עכשיו לגרמניה עם כל כך הרבה תובנות, ידע ומחשבות. ברור לי שיקח לי עוד הרבה זמן לעכל את כל מה שלמדתי בישראל בכלל ובגן יבנה בפרט" מספרת יאנה.

"החום האנושי שלכם מדהים! קבלת הפנים לה זכיתי הייתה יוצאת מן הכלל ומיד הרגשתי חלק מהמשפחה. ב"עם הטבע" מגוון הפעילויות הוא אין סופי ונחשפתי לילדי גנים, בתי ספר, חניכי פנימיה, בני נוער ומבוגרים. השתתפתי בסדנאות, למדתי להכין קומפוסט וגם מוצרי קוסמטיקה טבעיים, השתתפתי במסיבת החלפות ועבדתי עם ילדים ביער המאכל. בשישי בערב זכיתי להתארח בקבלת שבת, וארוחה ישראלית משפחתית ובשבת זכיתי לצאת לטיול מדהים עם יהודית וצבי שמיר ש לקחו אותי לטייל בלטרון, מערת הנטיפים ונתנו לי הדרכה פרטית מקסימה. אין לי מספיק מילים לתאר את החום האנושי שעטף אותי בגן יבנה. אני מרגישה שקיבלתי הרבה הרבה יותר ממה שנתתי."

"אנחנו שמחים וגאים ש"עם הטבע" עלתה על מפת ההתנדבות האקולוגית העולמית" מספרת אורלי קנת מנהלת הפרויקט. "יאנה היתה המתנדבת הראשונה שלנו אבל בשבוע הבא יגיע סימון מאיטליה ואחריו עוד מתנדבים מכל רחבי העולם. זה חשוב לנו להציג בפני מטיילים לא יהודים את הפנים היפות של ישראל. גם לתושבי גן יבנה זו מתנה לעבוד ביער ביחד עם מתנדבים שמביאים את ניחוח העולם הגדול היישר אלינו. יש דרישה עצומה להגיע אלינו וזה מאד משמח".

משפחות שמעוניינות לארח מתנדב/ת מחו"ל לכמה ימים/ סופ"ש/ ארוחה מוזמנות להירשם  ותהיה השתדלות להתאים לכם מתנדבים שמתאימים לפרופיל המשפחתי שלכם. שילחו ווטסאפ למספר: 053-9329396.

המתנדבת יאנה עם צוות עם הטבע צילום: עם הטבע

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר