גן יבנה. צילום: אלי פאר
גן יבנה. צילום: אלי פאר

גן יבנה: מותק, הארנונה התכווצה

בגן יבנה החליטו להעלות את הארנונה ב-10%, לאחר מכן “הסתפקו” בייקור של 5%, והשבוע נודע שהתוספת הסופית היא 0.7%. במועצה אומרים: בזכות הכנסות ארנונה מבסיס חצור. באופוזיציה סבורים אחרת: זה בזכותנו

פורסם בתאריך: 11.8.19 12:58

     

חלמו על 30, רצו 10, ירדו ל-5 ובסוף: 0.7. במועצה המקומית גן יבנה החליטו בתחילת השנה להעלות את הארנונה בנימוק שהתקציבים שמגיעים מהממשלה (“תקציבי האיזון”) פחתו, ואין מנוס מלהכניס את היד עמוק לכיסם של התושבים.

בחודש ינואר הודיעו במועצה שאמנם יכלו להשיג תוספת של 30% בארנונה, אך הם יעלו אותה “רק” ב-10%. בהמשך ירדו עוד ובמליאת המועצה אושרה העלאה של 5% בארנונה. אלא שהשבוע הודיעו בגן יבנה שהייקור יהיה ברמה של 0.7% בלבד. איך זה קרה?

“בעקבות שיחות שקיימו בכירי המועצה בראשותו של אהרון דרור”, נמסר בהודעת המועצה לתושבי גן יבנה, “עם שר האוצר משה כחלון ובכירים נוספים במשרד הפנים, הגענו להבנות על מיתון משמעותי בהעלאת הארנונה למגורים לתעריף נמוך של 0.7% בלבד במקום 5%, למענכם התושבים. מיתון העלאת הארנונה למגורים התאפשרה, בין היתר, בזכות קבלת סכום של כ-2.5 מיליון שקלים שקיבלנו לדרישתנו בשנה זו מהכנסות הארנונה מבסיס חצור הסמוך”.

באופוזיציה רואים את הדברים בצורה שונה. חבר המועצה עו”ד מוטי יוסף טוען שהתנגדותם והלחץ שהפעילו מתחילת השנה הם שהובילו לכך שבסופו של דבר הארנונה כמעט לא התייקרה מעבר להעלאה הארצית.

“בניגוד למה שאמרו במועצה, משרד הפנים לא הנחה אותם להעלות את הארנונה כשהם דיברו על 30 וגם על 10%, זה לא יכול להיות”, אמר עו”ד יוסף. “אחר כך הם ירדו ל-5%. זו הייתה פארסה. מההתחלה אמרתי שאולי, לכל היותר, אפשר להעלות את הארנונה ברמה של אחוז אחד.

“הם מנסים לזרות חול בעיני הציבור כאילו זה בזכותם, אחרי שביקשו משרי האוצר והפנים לא להעלות לנו את הארנונה. הרי הם ביקשו והם הובילו את ההעלאה מההתחלה. אתה, ראש המועצה, הגשת את הבקשה. מה, הציבור מטומטם? מספיק”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר