משלחת פולין מחזור יב

משואה לתקומה: המסע לפולין של אורט 'רבין'

שכבת כיתות י"ב בבית הספר אורט ע"ש 'רבין' חזרה מהמסע לפולין - התלמידים ביקרו במקומות רבים בהם אירוע מאורעות השואה, ערכו טקסים מרגשים ולמדו ממבט ראשון על ההיסטוריה הכאובה והמטלטלת

פורסם בתאריך: 5.3.18 22:39

     

ממש לאחרונה חזרו תלמידי שכבת כיתות י"ב בבית הספר אורט ע"ש 'רבין' מהמסע לפולין. התלמידים חוו חוויה משמעותית ומטלטלת וחזרו כשהם בעלי הבנה עמוקה יותר אודות מאורעות השואה וכאשר הקמת המדינה שבאה לאחריה תופסת חלק בולט יותר בחייהם.

התלמידים יחד עם צוותי החינוך והמלווים נחתו בשדה התעופה בקטוביץ', ביקרו בבית הכנסת בדז'אלושציה אותו החריבו הגרמנים במלחמה ושמעו את סיפורה של הקהילה היהודית שהייתה במקום. לאחר מכן ביקרו גם בעיירה ליזנסק ושמעו את סיפורו של הצדיק רבי אלימלך וייסבלום אשר קבור בחצרו בליזנסק.

בהמשך ביקרו התלמידים בבורות הירי ביער יוזפוב, במחנה ההשמדה בלזץ' שהיה חלק ממחנות מבצע ריינהארד שם ערכו את הטקס המרגש הראשון שלהם למסע. התלמידים ביקרו גם במחנות ההשמדה הידועים באכזריותם הנוראה אושוויץ ואושוויץ בירקנאו. באושוויץ בירקנאו התרחש רצח המוני מוגבר שקלט אליו טרנספורטים מכל רחבי אירופה ורוב הרצח בו התרחש בתאי הגזים. במחנות ההשמדה הללו נרצחו כמיליוני יהודים במהלך המלחמה וגם על אדמה זו נערך טקס מרגש במיוחד.

 

המשלחת ביקרה גם בזביליטובסקה גורה, כפר בו קבורים כעשרות אלפי אנשים ובניהם 800 ילדים יהודים בקברי אחים. בערב שישי אכלו כל חברי המשלחת יחד, ערכו עונג שבת וקיבלו מכתבים מרגשים מן  מהבית שהעלו דמעות של געגועים. בהמשך המשלחת ביקרה גם בעיר קרקוב, בגטו פודגוז'ה ובעיר קאז'ימייז' שם פרחה הקהילה היהודית לפני המלחמה ולאחר מכן הגיעו גם למחנה ההשמדה מיידאנק הידוע לשמצה. ביום האחרון למסע ביקרו התלמידים בבית העלמין היהודי בוורשה.

מנהלת בית הספר, מרי שפונט צטטה מדברי אבא קובנר: "כעת, חובה עליכם תלמידים יקרים, 'לזכור את העבר, לחוות את ההווה להאמין בעתיד", המסע הזה הינו ערך מעצב בהוויה שלנו היהודית ישראלית. הוא מחבר בין עבר ובין הווה ומדגיש כמה חשוב הקשר הזה עם עברנו הטראגי לעיצוב זהותנו הישראלית כיום, כעם גאה הנלחם על אמונתו ואדמתו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר