ויראלי: הביקור האחרון של הרב שבח ז"ל בגן-יבנה

הפוסט של ניר בהגלי, תושב גן-יבנה, אודות הרב רזיאל שבח, (ז"ל), ריגש את ציבור הגולשים בפייסבוק זכה לתהודה רבה ולמאות שיתופים. הפוסט נכתב לזכרו ועילוי נשמתו של הרב שנרצח בפיגוע ירי השבוע סמוך לביתו בחוות גלעד

פורסם בתאריך: 11.1.18 14:57

     

זה יומיים שרשת פייסבוק מוצפת בפוסטים מרגשים ועצובים כאחד המבכים את הירצחו של הרב רזיאל שבח.

תוצאת תמונה עבור רזיאל שבח ז"ל

רזיאל שבח ז"ל. צילום: מד"א

שבח, נרצח שלשום, (יום ג'), בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון, ליד חוות גלעד (מקום מגוריו) רק מפאת היותו יהודי. הוא הותיר אחריו אלמנה ושישה ילדים – ארבע בנות ושני בנים, הקטן שבהם תינוק בן שמונה חודשים. שבח, שימש כרב, כמוהל וכחובש כארבע שנים במגן דוד-אדום, בן 35 היה הוא במותו.

דוגמה לפוסט שכזה, הוא פוסט אשר כתב הגולש ניר בהגלי, המעיד על עצמו כאדם שאינו נוהג להעלאות על הכתב דברים קשים בפייסבוק. ברם, היה לו חשוב להביא לכדי חשיפה את קווי דמותו הייחודיים של הרב שבח, שללא כל ספק, הותירה בו חותם עמוק. הפוסט זכה לתהודה רבה ולמאות שיתופים.

כותב הפוסט, ניר בהגלי. צילום: מתוך דף הפייסבוק

בהגלי הינו תושב המועצה המקומית גן-יבנה, בן 41, נשוי+4, בעלים ושותף בחברת ייעוץ עסקי ובעלים ושותף ב"טרנדי מרקטינג"-חברת פירסום ויח"צ, בגן-יבנה.

ההיכרות בין השניים, החלה כאשר בהגלי חיפש ללא הרף, מוהל שימהל את בנו הקטן, יהלי. מועד קיום מצוות ברית-המילה כהלכתה, נפל ביום השני של ראש השנה, לשנת 2016. מאחר שבני-משפחתו של ניר ואף הוא בעצמו שומרים שבת, היה חשוב לו לקיים את מצוות ברית-המילה ברוב פאר והדר בבית הוריו, המתגוררים ביישוב הקהילתי כפר תפוח, אשר ממוקם בשומרון, סמוך לאריאל.

מאחר שמדובר היה בימי חג, למצוא מוהל ביישוב כזה קטן, אינו היה דבר של מה בכך, הייתה זאת כמעט משימה בלתי-אפשרית. אך, ניר לא הרים ידיים, הוא חיפש ללא הרף. לבסוף, בישורת האחרונה, הגיעה הישועה מאביו שמסר לו מספר טלפון של מוהל-היה זה מספר הטלפון של הרב שבח. "אכן התקשרתי לרזיאל והוא לא היסס בכלל, אמר לי: 'בוודאי, בשמחה, אצלנו לא אומרים לא למצוות ברית-מילה', וכמובן, שאני הזמנתי אותו להגיע ולהתארח בבית הוריי ביחד עם בני-משפחתו", מספר בהגלי.

להפתעתם הרבה, הוא הגיע בגפו. "הוא פשוט לא רצה להטריח אותנו, עד כדי כך, הוא הרגיש לא בנוח. ממש איש מקסים, צדיק. ותביני, באותה העת, חמישה ילדים היו לו. ואמרתי לו: 'חבל למה לא באת עם בני-המשפחה?' והוא באישיותו המדהימה החליק את זה באומרו: 'הכל בסדר, באתי לעשות פה מצווה'. ואז החלו תפילות החג, הוא השתתף בתפילות כמובן, שמיד הבנו שמדובר בבן חכמים ולכן, הוא קיבל את הכבוד הראויי לו-כיאה למעמדו. כשישב עימנו בארוחות החג הוא לא סיפר אודותיו מאומה, אבל אנשים שהגיעו לבית הוריי לאחל לנו מזל-טוב, זיהו אותו, הוא היה אישיות מאוד משפיעה. איש של חסד וטוב", הוא ממשיך ומספר.

למחרת היום, היה זה היום השני של ראש השנה, הגיע הרגע המרגש והמיוחל, לו ציפו ניר ורעייתו, טקס ברית-המילה של בנם הפעוט, יהלי. לדבריו של בהגלי, כשטקס ברית-המילה יוצא בראש השנה, מקיימים אותו לפני תקיעת השופר-זוהי עת רצון, שעריי שמיים נפתחים לתפילות ויש בכך סגולה. וכך באמת היה. הטקס התקיים לפני תקיעת השופר, שבח, ניהל את הטקס ביד רמה ובאופן מרגש במיוחד, עד כדי כך שבשלושת בתי הכנסת ביישוב, עצרו את התפילות והגיעו לשמוע את טקס ברית-המילה.

לפניכם הפוסט המלא:

 

זירת הפיגוע בכביש 60. צילום: מד"א

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר