צלחת מנצחת: בגן יבנה שמים הכל על השולחן

"דיוקן על השולחן": אורט רבין בגן יבנה מציג תערוכת דיוקנאות עצמיים מקורית של תלמידי ט', בה לכולם מקום 'סביב השולחן'

פורסם בתאריך: 20.12.17 13:49

     

"דיוקן על השולחן" הינו פרויקט אותו יזמה והובילה חן דברת, מורה לאמנות באורט רבין בגן יבנה. אחד הנושאים בו עסקו תלמידי כיתה ט' בשיעורי העשרה באמנות היה דיוקן עצמי. כהכנה ליצירת הדיוקן, התאספו התלמידים בספרייה, חקרו את מיטב הציירים הקלסיים כמו: ואן גוך, קורבה, דאלי, פרידה קאלו וכ"ו, ואת הסגנונות השונים (אקספרסיוניזם, סוריאליזם, ריאליזם וכ"ו). על התלמידים היה לבחור את הדיוקן שתפס את תשומת ליבם, ולאחר מכן למלא דף עבודה שמטרתו להרחיב את הידע שלהם באמנות, כמו גם לדון במניעים של האמן ליצירת הדיוקן העצמי.

בהמשך כל תלמיד בחר תמונה שמאפיינת אותו. כיאה לרב תרבותיות השוררת בעידן העכשווי, ניתנה להם אפשרות לבחור תמונות שאינן דיוקן קלאסי (פנים), אלא להרחיב את הדיוקן למאפיינים נוספים המייחדים אותם, כך שחלק בחרו פנים וחלק בחרו חית המחמד, נוף או ייצוג אחר. כל תלמיד העתיק את התמונה שלו לנייר אפייה שקוף ומנייר האפייה לצלחת. בהמשך כל אחד בחר את הטכניקה בה היה רוצה לצבוע (צבעי מים, אקריליק, צבעי עיפרון, פחם), והתקיים דיון על החומר ובחירת הצבעים כמשקפים את אישיות התלמידים ותורמים למסר שרוצים להעביר. תוצרי התלמידים הוצגו בתערוכה צבעונית, מעניינת וייחודית: דיוקן על השולחן.

על הרעיון ליוזמה מספרת חן דברת: "המחשבה הראשונה שעלתה לי על דיוקן עצמי היא: היכן אני מרגישה שיש לי מקום? מקום פיזי ומקום רגשי בו החופש להביע עצמי? התשובה שמצאתי היא שתחושת המקום נוצרת מול אנשים איתם מרגישים בנוח, בקרב אנשים קרובים, משפחה, חברים. לכן החלטתי שהתלמידים יציירו על צלחות מנייר והצלחות עם הדיוקנאות יונחו על שולחן המדמה שולחן ארוחה: מפה, סכום ומפיות. אלו מסמלים את התחושה כי לכל אחד יש מקום, הן בשולחן הארוחה והן בחיים, כל אחד עם אישיותו הקסומה והייחודית".

מנהלת בית הספר, מרי שפונט מספרת: "התערוכה "דיוקן על השולחן" היא חלק ממיזם ייחודי שרקמה המורה לאמנות עם תלמידי שכבה ט'. היה זה מרנין לראות את המיצג הנאה והמקורי שהוכיח כי יצירתיות פורחת כאשר נותנים לה קרקע מתאימה. התערוכה כבשה את העין באקספרסיזם, בצבעוניות, ובהיבט האישי הייחודי לכל תלמיד שהשתתף בתערוכה.זוהי בעיני דוגמא למנהיגות אישית המאפשרת לכל תלמיד לפרוץ את גבולות הדמיון למקום מקורי ואישי גם יחד.  בבית הספר חשוב  לנו, לנווט את התלמידים  לאפשר לכל תלמיד למצוא במה להביע ולמממש את כישוריו המיוחדים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר