שלמה ממן. מתוך פייסבוק
שלמה ממן. מתוך פייסבוק

8 שנים לאחר הטרגדיה הקשה: הלך לעולמו חבר מועצת גן יבנה לשעבר, שלמה ממן

שלמה ממן, מהדמויות היותר מוכרות בגן יבנה הלך לעולמו. הלוויתו תיערך היום. לפני 8 שנים שכל את בנו במהלך מבצע צוק איתן. "לצערי שלמה לא חזר לעצמו לאחר האירוע הטרגי הזה", סיפר חברו, ראש המועצה, אהרון דרור

פורסם בתאריך: 27.3.22 14:03

     

הלך לעולמו שלמה ממן (70), מוותיקי גן יבנה ומי שייסד והוביל במשך שנים את תנועת ש"ס במועצה.

"בצער רב ובלב כבד נלווה היום את ידידי היקר שלמה ממן ז"ל שהיה לי חבר ורע", כתב עליו ראש המועצה, אהרון דרור, "שלמה ליווה אותי בתקופות משמעותיות בחיי גם כחבר מועצה ויו"ר תנועת ש"ס בגן יבנה שנים רבות וגם כחבר אישי. שלמה היה איש של אמת וצדק עם חוש הומור מדהים, איש עבודה מסור ונאמן".

שלמה ממן ואהרון דרור. מתוך פייסבוק

שלמה ממן ואהרון דרור. מתוך פייסבוק

טרגדיה קשה פקדה את שלמה בשנת 2014, כאשר בנו נתנאל ז"ל, רק בן 21, הלך לעולמו מפגיעת רקטה במהלך מבצע צוק איתן. הוא בדיוק תדלק את רכבו ואז נשמעה אזעקה בשל שיגור רקטה לכיוון גן יבנה. נתנאל לא הספיק לצאת מהרכב כשהרקטה התפוצצה לידו ונפצע באורח קשה מאוד, בהמשך, בבית החולים הוא נפטר והיה להרוג האחרון של המבצע.

במהלך ההלוויה בחלקה הבצאית של בית העלמין בגן יבנה, אמר האב שלמה קדיש וספד לבנו: "כל כך השתדלתי לומר את הקדיש מבלי לבכות, ואני מבקש ממך סליחה ומחילה… רק ביום חמישי אמרת לי שלא אדאג, ויום יבוא ותהיה מהנדס… הרבה תכניות היו לך והן ירדו לטמיון… אבל סבתא מחכה לך והיא תשמור עליך… שתהיה לך שבת שלום, בן יקר".

נתנאל ממן ז"ל. צילום: דובר צה"ל

נתנאל ממן ז"ל. צילום: דובר צה"ל

"לצערי שלמה לא חזר לעצמו לאחר האירוע הטרגי הזה", הוסיף אהרון דרור, "מקווה שכעת ימצא מנוחה לנפשו המיוסרת, שלמה תנוח על משכבך בשלום ת.נ.צ.ב.ה".

הלוויתו של שלמה תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין החדש בגן יבנה. המשפחה יושבת שבעה ברחוב דבורה הנביאה 18, גן יבנה. שלמה הותיר אחריו אישה, רבקה, ארבעה בנים ושתי בנות.

שלמה ממן. מתוך פייסבוק

שלמה ממן. מתוך פייסבוק

אלירן רני דרעי ספד לו בפייסבוק והעלה זכרונות:

"הכרתי אותו מילדות, אך בחודש וחצי בלבד שעבדתי אצלו בחופש גדול ,ראיתי מקרוב בעיניים איזה אדם גדול ואיש שאוהב לעזור… גם העובדים שלו היו כמו ילדים שלו. משפחת ממן היתה מהמשפחות המרוקאיות הראשונות שהתיישבו במעברה גן יבנה, והיו חלק מביסוס המעברה למושבה, ולאחר מכן שלמה ממן ז"ל היה באופן אישי חלק מביסוסה של המושבה והפיכתה לישוב, כתושב, כפעיל חברתי, כאיש עסקים, וכחבר מועצה וסגן ראש מועצה במשך שנים רבות.

"שלמה ממן ז"ל היה מייסד תנועת ש"ס בגן יבנה מתוך שאיפה לחבר את התושבים ליהדות, וכן לממש את השאיפות החברתיות שלו ולסייע לחלשים מתוך המערכת. בתקופות כהונתו הוא דרש רק תיקים חברתיים בעיקר, ובכך שימש כחבר ויו"ר וועדות כגון תרבות תורנית, רווחה, וועדת הנחות, וועדת כספים, וועדת הקצאות וכו'. בתקופת כהונתו פעל להקמת בתי כנסת נוספים ומקווה נוסף לאור התרחבות גן יבנה.

"בנוסף כבעל סופר ממן היה ידוע כאדם עם רחמים על החלשים, ומידי פעם מחק חובות לחלשים, חילק מזון אצל מעוטי יכולת והיה קשור מאוד לקהילה של עולי אתיופיה מאז הגעתם לגן יבנה. שלמה עשה הרבה בסתר, וחיתן זוגות רבים על ידי תמיכה שבדרך כלל היתה סמויה. שלמה סייע גם בהקמת עמותות צדקה וחסד ובמימוש מטרותיהם.

"את אבידת בנו לקח קשה ולכן פרש מפעילות פוליטית וחברותו במועצה והשאיר את השרביט לצעירים ממנו, ואף יעץ להם ועזר להם עד להתבססותם בעשיה.
בקיצור נמרץ אני יודע שהרבה מאיתנו חייבים לו, וזוכרים לו את העשיה ואהבת האדם שהיתה בו. איבדנו איש גדול אדם נפלא חבל… ולמשפחה אפשר רק לומר שלא תדעו צער…".

אם אתם מחזיקים בזכויות הצילום של אחת התמונות המופיעות כאן, אנא עדכנו אותנו כאן


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר