סמל י׳ מגן יבנה. צילום: דובר צה״ל

בן 19 מגן יבנה סיים קורס צוללנים

פורסם בתאריך: 13.12.20 18:58

     

השבוע התקיים טקס סיום קורס צוללן מחזור 118, קורס יוקרתי המכשיר את הלוחמים בשייטת הצוללות של זרוע הים. מבין מסיימי הקורס, על רחבת הטקס שהתקיים במעגן דרור בבסיס זרוע הים בחיפה, ניתן היה לראות את סמל י', בן 19 מגן יבנה.

י' למד בתיכון בכיתת מופת, הרחיב פיזיקה ומחשבים. בנוסף שיחק כדורסל בליגה הלאומית ומעיד על עצמו שמאוד אוהב את הים וספורט ימי. 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




י' ממשיך את דרכו של אביו רוני, שהיה לוחם ימי בשייטת ספינות הטילים באח"י תרשיש, והתגייס גם הוא לזרוע המשפחתית ביותר – זרוע הים.

לפני למעלה משנה התגייס י' לזרוע, ולאחר טירונות התחיל את קורס צוללן, מסלול אתגרי ואינטנסיבי אשר אורכו שנה וחודשיים. במהלך הקורס לומדים החניכים על פעילויותיה השונות והחשאיות של שייטת 7 , הלוא היא שייטת הצוללות, ואף מצטרפים למספר מבצעים.

סמל י׳ מגן יבנה. צילום: דובר צה״ל

מדובר בקורס ארוך ומאתגר אותו מסיימים בודדים. "מאז ומתמיד היה לי ברור שאעשה בצבא שירות קרבי ומשמעותי", מעיד י'. במהלך הקורס עוברים החניכים מסעות, תרגילי חוסן, מבחנים עיוניים ומבחני כושר גופני. הקורס מחולק לשני שלבים, כשבכל שבוע שמים דגש על חלק אחד בהכשרה.

בשלב הראשון, השלב הבסיסי, מנותקים החניכים מהמכשירים הסלולריים ומקבלים שעה שבועית אחת בלבד בשישי כדי ליצור קשר עם המשפחה ולהתעדכן במה שקורה מחוץ לבסיס. מטרת הניתוק היא להרגיל את הלוחמים לשירות המבצעי בו יעדרו לפעילות חשאית בצוללת.  

במהלך הסגר הראשון בעקבות הקורונה, סגרו הלוחמים 38 יום בבסיס כחלק מההנחיות לשמירה על בריאותם. "זה היה לא קל", הוא מספר. "אבל זה עזר שהיינו כבר רגילים לניתוק מהבית לתקופה ארוכה, והחברים כאן הם כמו משפחה אחת, גם אם 30 יום אנחנו ביחד בבסיס כולם עושים פלאברה ותומכים אחד בשני".

ברביעי סיים סמל י' את הקורס, אך המסע שלו בשירות מבצעי וחשאי בשייטת הצוללות רק מתחיל. 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר